Formula 1 VPN-Suomi

Kenia

Kisumu <3

01.03.2015, Jullu

Huomenta! Tässä kuvia eiliseltä. Aamulla lähdettiin koko konkkaronkan voimin hippokierrokselle. Paikallinen opas kävelytti meidät keskustasta rantaan, jossa kipusimme tällaiseen veneeseen. Mahduimme hyvin ja tilaakin vielä jäi! Tällä kertaa emme ottaneet matkalta kuitenkaan enempää porukkaa kyytiin. Meille oli luvattu 600 shillingillä eli kuudella eurolla per nenä kahden tunnin veneajelu. Ja todellakin saimme vastinetta rahoillemme!

Opas kertoi Kisumun historiasta ja paikallisesta elämästä.

Matkalla näimme virtahepoja. Vähän huonoja kuvia sain pokkarikamerallani, mutta kuvissa näkyvät harmaat möykyt ovat hippoja 🙂

Pysähdyimme paikalliseen kylään katsomaan elämän menoa. Kovin olivat ystävällisiä meille. Tässä naiset rannassa huuhtelemassa kaloja.

Veneajelun jälkeen söimme paikallista kalaa, joka oli ongittu viereisestä järvestä. Tilapia (kala) ja shapatta (maissilätty/leipä) olivat aivan ihanan herkullista ruokaa! Tätä syötiin sormin ja neljän hengen porukalla. Kuusi euroa per nassu maksoimme tästä lystistä. Suhteutettuna veneajeluun hinta tuntui hieman korkealta. Ehkä turisteja hieman höynäytettiin.

Tällaisilla mopoautoilla liikkuminen on helppoa. Kuski vie ovelta minne vain haluat. Kyyti maksaa muutamia kymmeniä senttejä. Porukkaa tähän mahtuu kuskin lisäksi 4-5 henkilöä.

Eilen mulla meni rahaa noin pari kymppiä. Kävimme veneajelulla, söimme ulkona, matkasimme tuktukeilla lähellä olevan hotellin altaalle ja join muutaman oluen allasbaarissa. Eli edullista on elämä täällä Kisumun suunnalla.

Tänään meidän tarkoitus on päättää harjoitteluista, lomista ja vierailla paikallisessa sairaalassa.

Lämmin päivä taas tulossa!

terkuin Julia

2 vastausta

1. Jullu sanoo:

Kiitos vinkistä! 🙂 Mä onnistuin lataan jonku kuvien muokkausohjelman ja jopa onnistuin pienentään niitä 🙂 Hyvä minä 🙂

2. Laura K sanoo:

Jee, oot laittanu paljon kuvia. 🙂 Tässähän iskee ihan matkakuume! Siitä kuvien pienentämisestä kyselit aiemmin. Mun vinkki on se, että kannattaa ihan googlettaa..sen avulla jopa itse onnistuin pienentään yhden videon, niin että pystyin lähettään sen sähköpostilla 😉 Varmaan jollain muulla on parempi ratkaisu tähän kun Google, mutta sieltä ainakin löytyy selkeitä ohjeita.